budak2 comey ;p

Wednesday, August 12, 2009

ada apa dgn melayu??


erm..kali ni su nk tulis enri yg serius la plak...hehehehe---->blh ke sue??eheks
sebelum tu..su nk tulis kat sini,,su bkn la pro mana2 pihak..huhuhu..juz..ada apa dgn melayu ni??

NABI MUHAMAD SENDIRI TIDAK PERNAH SESEKALI MEMPERJUANGKAN BANGSANYA ( Arab ) MALAH BAGINDA SENDIRI MEMBERI PERINGATAN SERTA AMARAN KERAS TERHADAP MEREKA2 YANG MEMPERJUANGKAN BANGSA ( Semangat Kebangsaan )

"Bukan dari kalangan kita org yg menyeru ke arah assabiyyah ( Kebangsaan ), bukan dari kalangan kita org yg berperang di atas dasar assabiyyah dan bukan dari kalangan kita org yg mati di atas dasar assabiyyah ( Kebangsaan ).

" RASULULLAH TIDAK MENGAKU UMAT KEPADA SESIAPA YANG BERJUANG ATAS DASAR BANGSA.. "

so jgn nk marah2 sgt klu org kondem je org melayu..tapi biarlah semangat tu untuk islam k:)
jadilah melayu yg hidup dan matinya berlandaskan perjuangan islam dan komited dlm perjuangan walaupun tidak mendapat sebarang habuan..yg diharapkan sumbangan melayu dapat memebantu tegaknya agama Allah di muka bumi malaysia.

jadi x guna untuk berpemimpinkan melayu kalau hanya untuk mempertahan kan melayu n pilihla pemimpin yg buat kiter mempertahan kan islam:). jangan sampai demi melayu kita menolak hukum islam.jgn salah faham yer..hehehe..klu isu ni xbetul or ape..ckp tau, blh su delete.uhuks.. kita xdiajar bersemangat assabiyah tau..yer adik2:P


4 comments:

oda said...

so.....sia2 sjkah ahli2 politik yang memperjuangkan bangsa melayu???

SaKuRa said...

erm...x sia2 syg..juz jgn sampai melayu kita nk tolak hukum..
i bg cth kat u..malaysia n indonesia..sbb bangsa..kita selalu nk gaduh je kan..cuba klu kita fikir dr segi..kita sm2 islam..nape muslim nk gaduh dgn muslim? tp klu berckp psl bangsa n negara..kita ley nk bergaduh..ni ant punca nape negara islam ni mkin lemh..ape i rs la..takut sebenrnye nk ckp topik ni..hehehe

Unknown said...

yup...stuju dengan su...
melayu skang x pratikkan ajaran Islam yang sebenarnye..tu pasal leh jadik camni...
tanda-tanda nak kiamat kan...

SaKuRa said...

erm..btul tu kak...tp takut gak termasuk dlm golongan tu..huhu